Feral podle Loraviho
Tak jsem se rozhodl vám napsat nejakou guidu, aby tu kvalita feralů vzrostla. Neříkám, že byste se podle téhle guidy měli výslovně řídit, ale spíš by měla sloužit jako doplnění informací. Kdybyste našli nějakou chybu nebo nesrovnalost, nebojte se mi to vytknout, rád to opravím nebo se i sám něco přiučím. To by pro začátek mohlo stačit, tak pojďme na to
ROTACEFeral nemá rotaci, je důležité si zapamatovat, je jen na vás jak ho budete hrát, je to jen o tom jak to chytnete do ruky. Lze tedy mluvit pouze o prioritě abilit.
1. Mít nahozený Savage Roar (SR)
2. Mít nahozený Mangle
3. Držet nahozený Rake
4. Používat Shred pro získání Combo Pointů (Dále jen CP)
5. Mít nahozený Rip- vždy na 5CP!
6. Používat Tiger's Fury pokud jste pod 30 Energy- TF používat na CD
7. Po Procnutí Clearcastingu používat vždy Shred
8. Pokud máme k dispozici 5CP a Rip i SR mají do spadnutí více než 8 sekund- Použít Ferocious Bite (FB)
9. Pokud se Rip i SR blíží do spadnutí, pak nahodíme SR i s menšim počtem CP ikdyby to mělo být jen 1CP a poté co nejrychleji nahodíme Rip na 5CP, poté si vyshredujeme 5CP a prodloužíme SR
10. Používat Berserk pouze pokud máme hodně Energy (ale ne více než 80) nejlépe NE hned po použití TF. Pokud je možné, že dostanete Histerii, nebo nějaký buff od bosse, nechte si berserk pro tuto příležitost
Dále tady mám pár pouček a pravidel, které je nutno znát:
1) Savage Roar buffuje vše! Mangle buffuje Bleedy (Rip, Rake), Bleedy buffujou Shred, z toho vyplývá-Nikdy neshreduj bez použití Mangle a minimálně jednoho Bleedu.
2) Není důležité na kolika CP nahodíte SR, důležité je aby vám nikdy nespadl!!!
3) Používej FB a Rip pouze s 5ti CP
4) FB je důležité používat s co nejmenším počtem Energy (tj. 35 Energy), protože pokud FB použijete s např. 70 energy, tak ikdyž normálně stojí pouze 35 Energy ,tak vám sebere všechnu Energy tzn. -70 Energy
5) FB na 5CP je vždy účinější než Shred, ikdyby byl použit za zmiňovaných 70 Energy
STATY A ČÍSLAStrength1 Str = 2.37864 AP
Agility1 Agi = 1.18932 AP
1 Agi = 0.0129744% Crit
77.05 Agi = 1% Crit
Stamina1 Sta = 10.812 HP
Critical Strike Rating1 CritRating = 0.022% Crit
45.91 CritRating = 1% Crit
Crit CapsKaždy boss našim abilitám snižuje 4,8% na crit. Těchle 4,8 % se ovšem nevztahuje k melee attackům-Od toho se odvíjejí tyto Capy
76% - Bílý crit cap (+ 24% Glancing Blows = 100%)-Bílé útoky = Melee Atack
79.8% - Ferocious Bite Crit Cap (+ 25% Crit z Talentů - 4.8% Snížení Critu = 100%)
104.8% - Yellow Crit Cap (- 4.8% Snížení Critu = 100%)
Haste Rating1 HasteRating = 0.030% Haste
32.79 HasteRating = 1% Haste
Hit Rating1 HitRating = 0.030% Hit
32.79 HitRating = 1% Hit
Hit Cap vs lvl 80: 5% Hit = 163.95 HitRating
Hit Cap vs lvl 83: 8% Hit = 262.32 HitRating
Expertise Rating1 ExpertiseRating = 0.030% menší šance dostat Dodge nebo Parry
32.79 ExpertiseRating = 1% menší šance dostat Dodge nebo Parry
8.2 ExpertiseRating = 1 Expertise
1 Expertise = 0.25% menší šance dostat Dodge nebo Parry
Expertise Cap vs lvl 80: 5% (Dodge) / 5% (Parry) = 20 Expertise = 163.9 Expertise Rating
Expertise Cap vs lvl 83: 6.5% (Dodge) / 14% (Parry) = 26 / 56 Expertise = 213.13 / 459.1 Expertise Rating
A protože dmgujeme výhradně zezadu, tak nemůžeme dostat Parry, takže nám stačí 26 Expertise nebo 213.13 Expertise Rating.
Ale každý feral by měl mít talent Primal Precision, který nám dá 10 Expertise nebo 81.97 Expertise Rating. Takže pokud máš tento talent, pak tvůj Expertise Cap bude:
Expertise Dodge-Cap vs lvl 83 a s Primal Precision je 16 Expertise = 131.16 Expertise RatingArmorpenetration Rating1 ArPenRating = 0.07145% ArmorPenetration
13.9957272 ArPenRating = 1% Armor Penetration
Hard Cap 1399.57272 ArP = 100% bossova armoru je ignorována
Téma Armor PenetrationVezmu to od začátku. Když se podíváte na váš Armor, tak zjistíte, že redukce dmge do vás neroste lineárně. Tzn. že prvních 1000 Armoru redukuje mnohem více než dalších 1000 Armoru- Pro příklad mám na sobe 1000 armor a redukce dmge do mě je 50%, pak získám dalších 1000 Armoru, ale moje redukce dmg do mě nevzroste lineárně a nebudu mít 100% redukci, ale pouze 60%. Tak stejně to funguje na bossovi. Takže pokud se budeme snažit bossovi Arpenem ubrat armor, tak ze začátku to nepůjde téměř poznat, avšak časem s přibývajícím Arpenem náše redukce bossova armoru poroste vzhůru a při hodnotách okolo Hard Capu bossovi ubere 1bod Arpenu mnohem více než třeba na hodnotě 400 Aprenu. Doufám, že se mi povedlo vám vysvětlit jak arpen funguje, pokud ne, spokojte se s tím, že to tak prostě je
Při hodnotách 400-500 se Arpen stává nejlepším statem!
Teď je na čase abych vám představil 3 Arpenové trinkety které nám pomohou Capnout Arpen a dosáhnout tak alespoň Soft Capu (Soft Cap znamená, že s procnutou trinketou je 100% bossova armoru ignorována):
[Grim Toll][Mjolnir Runestone][Needle-Encrusted Scorpion]Nošení dvou těchto trinket je zbytečné a hloupé, protože mají stejný uptime, a nestackují se, takže získáte vždy jen proc té silnější trinkety.
ArP Soft-Cap: 722 ArPen, pokud nosíš
[Needle-Encrusted Scorpion]ArP Soft-Cap: 735 ArPen, pokud nosíš
[Mjolnir Runestone]ArP Soft-Cap: 788 ArPen, pokud nosíš
[Grim Toll]Pokud však nemáš to štěstí a nevlastníš ani jednu z těchle trinket, pak tu mám takovou prioritu statů:
Dejme tomu, že X je tvůj Arpen tvého Equipu společně s buffem Hearty Rhino (+40 Arpen)
x < 400 -> Agility je nejlepší stat, gemuj ho
400 < x < 1400 -> ArPen je nejlepší stat, gemuj ho
1400 < x -> Agility je nejlepší stat, gemuj ho
Pak nám konečně padne Grim Toll a my máme to štěstí a můžeme si ji nasadit, pak se priorita statů trochu mění:
x < 400 -> Agility je nejlepší stat, gemuj ho
400 < x < 788 -> ArPen je nejlepší stat, gemuj ho
788 < x -> Agility je nejlepší stat, gemuj ho
Pokud máme jinou trinketu než Grim Toll pak číslo 788 zaměníme za 735, pokud máme Mjolnirku anebo 722 pokud máme Scorpion
Pokud nosíte ICC Equip a máme okolo 1000 pasivního Arpenu (Arpen čistě z Equipu), pak je lepší nepoužívat ani jednu z těchto trinket a snažit se dosáhnout Hard Capu, například gemováním.
PROFESSE, GLYPHY, ENCHANTY A GEMYProfesse:Alchemy: +80 Attack power díky mixology, při použití Flask of endless rage
Blacksmithing: 2 sockety navíc. Při použití epických gemů je bonus +40Arpen nebo +40 Agi.
Enchanting: 2x +40 AP enchantu na prsten. Bonus: +80 Attack Power
Engineering: 340 Haste Rating po 12 sekund, 1 min CD. Průměrně +68 Haste Rating.
Herbalism: 3600 self-heal na 5 sekund, 3 min CD (BLBOST!)
Inscription: +80 Attack power díky enchantu na Shouldery
Jewelcrafting: 3x +34 ArPen gemy na místo +20 ArPen. 3*14 = +42 ArP.
Leatherworking: + 80 Attack power díky enchantu na wristy
Mining: + 60 Stamina (pro feral dps-BLBOST!)
Skinning: +40 Crit Rating
Tailoring: Swordguard Embroidery přidá 400 AP na 15 sekund, zhruba jednou za minutu. To je průměrně 100AP, ale ztrácíme kvůli toho +22 Agi. Total Bonus: +100 AP, -22 Agi.
GlyphyMajor Glyphs:1.
[Glyph of Savage Roar]2.
[Glyph of Rip]3.
[Glyph of Shred]Alternativy4.
[Glyph of Mangle]5.
[Glyph of Berserk]Minor Glyphs:1.
[Glyph of Dash]2.
[Glyph of Unburdened Rebirth]Enchanty:Head -
[Arcanum of Torment]Shoulder -
Master's Inscription of the Axe >
[Greater Inscription of the Axe]Back -
Swordguard Embroidery > +23 Agi (Engineering) > +22 Agi
Chest - +10 Stats
Wrist -
Fur Lining - Attack Power > Greater Assault
Hands - Hyperspeed Accelerators > +20 Agi
Legs -
[Icescale Leg Armor] or Nerubian Leg Reinforcements
Feet - +16 Agi (pokud je třeba dohnat Hit Cap, pak Icewalker)
Finger - +40 AP
Weapon - Berserking > Mongoose > Massacre > Executioner
Gemy:Je tu pouze jeden jediný meta gem, který přichází v úvahu: [Relentless Earthsiege Diamond]
[Chaotic Skyflare Diamond] se k němu ovšem kvalitou blíží, avak potřebuje 2 Blue gemy a to je rozhodně horší než jeden yellow + jeden blue.
Red socket: [Fractured Cardinal Ruby]. Pokud máš méně než 400 ArP nebo pokud máš trochu přes soft-cap ArPen, pak použij [Delicate Cardinal Ruby].
Blue socket: Socketni [Nightmare Tear] do díry s nejlepším socket bonusem. Socketuj [Fractured Cardinal Ruby] do každého dalšího Blue socketu (nebo [Delicate Cardinal Ruby] pokud je Agilita pro tebe lepší než Arpen).
Yellow socket: Pokud je socket bonus slabý (Méně než 4 Agi), pak socketuj [Fractured Cardinal Ruby] nebo [Delicate Cardinal Ruby]. Pokud je bonus dobrý, pak socketuj [Accurate Ametrine], [Glinting Ametrine] nebo [Deft Ametrine].Avšak i přes to, že je socket bonus dobrý, [Fractured Cardinal Ruby] je lepší pokud máš Arpen na vysoké úrovni (přes 1000)
Buffy:Měl bys používat
[Flask of Endless Rage] a
[Hearty Rhino]. Pokud máš pod 400 ArPen, nebo pokud máš přes Arpen soft cap pak by jsi mel používat
[Blackened Dragonfin].
+20% Physical Haste -> Enhancement Shaman (imp. Windfury Totem) nebo Frost-DK (imp. Icy Talons)
+10% AP -> Blood-DK (Abomination's Might), MM-Hunter (Trueshot Aura) nebo Enhancement Shaman (Unleashed Rage)
+Agi / Str -> DK (Horn of winter přídáva 155 od obou) nebo Enhancement Shaman (imp. Strength of Earth Totem přidává 178 od obou!)
-20% target armor -> Debuff nahozený Prot-Warriorem (Sunder armor) nebo rogue (Expose Armor)
+AP -> Warrior (+548 AP, +685 pokud má vytalentovaný Commanding Presence) nebo Paladin (+550 AP, +687 pokud má vytalentované imp. Blessing of Might)
+4% physical damage -> Debuff nahozený Combat Rogunama (Savage Combat) nebo Arms Warriorem (Blood Frenzy)
+10% Stats -> Paladinové (Blessing of Kings)
+3% Dmg -> BM Hunter (Ferocious Inspiration, jejich pet to buffuje) nebo Retribution Paladin (Sanctified Retribution)
Traumabot -> Další Feraldruid nebo Arms warrior, který nahodí Mangle/Trauma za tebe, takže můžeš Mangle z rotace vyhodit.
+3% Crit -> Debuff nahozený Elemental Shamanem (Totem of Wrath), Retribution Paladinem (Heart of the Crusader) nebo Assassination Rogunou (Master Poisoner)
+ Stats -> Každý Druid (Ano, to zahrnuje i tebe!) díky imp. Mark of the Wild
-5% target armor -> Feral a Moonkin Druidi (Fearie Fire a Feral Fearie Fire, můžeš to nahodit bez toho aniž bys ztrácel DPS), Hunter (pokud má správného peta) a warloci (Curse of Weakness, tím ale ztrácejí DPS)
+3% Haste -> Balance Druid (imp. Moonkin Form) nebo Retribution Paladin (Swift Retribution)
Téma: HysteriaFeralové jsou nejlepším cílem pro Histerku:
Arms Warrior – Nestackuje se s Wrecking Crew. Což znamená, že nemají dostatečný cooldown, díky kterému by dostatečně využili Histerii.
Death Knights – Významná část jejich dmge je elementalní, ale ne fyzická. Dancing Rune Weapon využije pouze půl účinku z Hysterie, vyvolaná gargoyla nevyužije nic.
Enhancer Shamans – Velká část jejich dmge je elementalní. Feral spirit, což je jejich Cooldown, nevyužívá efektu Hysterie
Fury Warrior – I přes to, že jejich dmg je pouze fyzický, nemohou odpálit jejich Cooldown Death Wish společně s Hysterii, protože se nestackujou.
Hunter – Velká část jejich dmge je elementální, a ani jejich peti nedokážou benefitovat z účinku Hysterie.
Retribution Paladin – Opravdu velká část jejich dmge je opět elementální.
Rogues – Dobrá část jejich dmge je elementální
Feralové dokážou využít opravdu velkou část z účinku Hysterie. Pokud jsi jeden z top DPS v riadu, pak se pokus domluvit s Blood-DK nebo tvým raidleaderem, tak abys dostal Hysterii!
Na konec ještě pár rad, pokud si nejste jistí sestavováním equipu, zkuste použít programy RAWR nebo Toskk's DPSGearMethod.
Vhodným addonem pro Ferala je i addon Badkitty, který využívám i já.